Aranżacja przestrzeni biurowej – na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura?

Aranżacja przestrzeni biurowej – na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura?

Biuro jest sercem każdej firmy. Dziś więc poruszymy kwestię aranżacji i wynajmu przestrzeni biurowej. Jakie aspekty wziąć pod uwagę przy wynajmie biura? Jak zaaranżować biuro by zarówno pracownicy, jak i klienci czuli się w nim dobrze? Sprawdźmy!

Ile przestrzeni biurowej potrzebujesz?

W pierwszej kolejności zadaj sobie ważne pytanie: "Ile tak naprawdę przestrzeni biurowej potrzebuję?". Powierzchnia biura powinna być dostosowana do potrzeb pracujących w nim osób. Jedno stanowisko biurowe zajmuje około 5 metrów kwadratowych. Zastanów się, ile takich stanowisk pracy musisz stworzyć w poszukiwanej przestrzeni biurowej. Kolejna sprawa to to czy jesteś w stanie dzielić pokój z innymi pracownikami, czy wolisz pracować w osobnym pokoju. Pamiętaj, aby uwzględnić jeszcze miejsce na pomieszczenia dodatkowe takie jak na przykład sala konferencyjna, pomieszczenie socjalne czy poczekalnia.

Wyznaczenie stref biurowych

W każdym biurze warto wyznaczyć strefy – miejsca pracy, wypoczynku oraz przyjmowania klientów. W takim pomieszczeniu powinna się również znaleźć wygodna kanapa – na przykład sofa do salonu oraz na przykład telewizor lub konsola do gier. Podział biura na strefy ma zawsze korzystny wpływ na funkcjonowanie firmy. Każdy pracownik musi mieć zapewnioną przestrzeń, w której nikt nie będzie go rozpraszał. Natomiast fajnie zaaranżowana poczekalnia, jest miłym akcentem, który zawsze wpływa pozytywnie na wizerunek firmy.

Lokalizacja biura – zadbaj o wygodny dojazd

Zadbaj o to, aby Twoi pracownicy i klienci mieli łatwy dostęp do Twojego biura – dobór odpowiedniej lokalizacji jest bardzo ważny. Jeżeli nawet nie planujesz wynająć biura w ścisłym centrum, to zadbaj o to, by miejsce, które wybierzesz, było dobrze skomunikowane, a dojazd możliwy również komunikacją miejską. Wynajem biura wiąże się oczywiście z wydatkiem, który może w znacznym stopniu uszczuplić firmowy budżet. Jeżeli przerastają Cię koszta wynajmu biura w centralnej części miasta, to zastanów się, czy w danym mieście są dzielnice równie dobrze skomunikowane jednak położone nieco dalej od centrum – zazwyczaj tam wynajem powierzchni jest o wiele tańszy. Gdzie w takim razie znajdę najtańsze biuro do wynajęcia? Wrocław, Gdańsk czy Poznań to miasta nieco mniejsze od Warszawy, jednak wielki biznes rozwija się prężnie i tutaj. Ceny biur w tych miastach oczywiście nie należą do najtańszych w skali kraju, jednak w porównaniu ze stolicą – jest tu dużo taniej. Z drugiej strony również i te metropolie stwarzają szereg możliwości dla branż takich jak finanse, nieruchomości czy IT. Dlatego warto wymarzonego biura poszukać właśnie w którymś z nich!